Людські квоти та цифрове безробіття
- Yuliia Boiadzhian
- 23 жовт.
- Читати 2 хв
Нещодавній звіт British Standards Institution (BSI) показав: з понад 850 керівників у 7 країнах
• 41 % уже використовують AI, щоб скорочувати співробітників, замість інвестувати в нові кадри;
• 31 % заявили, що перед тим, як найняти людину, спершу дивляться, чи може AI вирішити завдання.
• 39 % керівників повідомили, що вже скоротили чи зменшили кількість початкових посад через автоматизацію рутинних функцій, таких як дослідження й адміністративні завдання.
• Ще 43 % очікують, що ця тенденція пошириться протягом наступного року.
Це особливо боляче для Gen Z — тих, хто лише починає кар’єру. У доповіді BSI висловлено, що традиційні шляхи росту (отримати початкову позицію, навчитися на посаді) вже під загрозою.
На фоні цього, ми бачимо протитиск цій тенденції.
На HR Symposium у Лондоні аналітики Gartner прогнозують, що до 2032 року ~30 % розвинених країн можуть запровадити законодавчі «людські квоти» – вимогу, щоб у ключових процесах бізнесу був мінімальний рівень участі людини, навіть якщо AI може справлятись самостійно.
Цю зміну не ініціює бізнес – вона йтиме з державного рівня. Компаніям доведеться документувати, що рішення проходять через людину: водяні знаки, перевірки, відмітки про “human review” чи інші механізми контролю.
Приклад уже існує: в Австралії суд змусив враховувати людський контроль у рішеннях про перепрофілювання персоналу, якщо в процесі був використаний AI.
Особисто я не згодна з ідеєю державного регулювання в цьому напрямі.
Такі квоти можуть сповільнити технологічний розвиток і створити нову форму бюрократії – замість того, щоб навчити людей ефективно працювати поруч з AI.
Баланс між автоматизацією і людяністю має формуватися через культуру, освіту та управлінські цінності, а не через закони.
А як ви вважаєте? Державне регулювання аби не втратити баланс, чи ринок має сам врегулюватись?



Коментарі